Kiirsaadetiste teenistused püüavad kohaneda tarbijate muutuvate harjumustega. 2018.aasta lõpus teostatud uuringud näitasid, et peaaegu 88 % ostjatest on valmis tasuma lisatasu kauba samal päeval kohale toimetamise eest ning peaaegu pooled ostjad, kes kaaluvad kust mingi kaup osta, võtavad otsuse vastu kauba kohaletoimetamise kiiruse järgi.

Taolised tendentsid sunnivad kiirsaadetiste teenistustel investeerima vahendeid kauba ostjatele kiirema kohaletoimetamise teenusesse. Ettevõtte Venipak juht Justas Šablinskas väidab, et Same Day Delivery (sama päeva tarne) teenus on üheks põhiliseks tema juhitava ettevõtte teenuste osutamise suunaks nii Eestis kui ka teistes Balti riikides.

„2017. ja 2018. aastatel investeerisime palju vahendeid terminalide arengusse Leedus, Lätis ja Eestis – ainuüksi möödunud aastal avasime Balti riikides viis uut terminali ja laiendasime tunduvalt Pick up punktide võrku. Need uuendused lubavad tagada, et saadetis võib jõuda adressaadini ühe päevaga mitte ainult Lätis, vaid ka riikide vahel – saates paki Eestist Lätti või Leedusse“, rääkis J. Šablinskas.

„Kauba kiirem ja paindlikum kohale toomine lubab kaubandusettevõtetel saavutada konkurentsieelise. Kui kaup on peaaegu ühesugune ja ka hind ei erine eriti, siis on tarneaeg selleks peamiseks eeliseks võitluses kliendi tähelepanu eest. See on eriti märgatav e-kaubanduse sektoris, kus suur osa kliente soovib tellitud kauba kätte saada kohe samal päeval. Klientide vajadused kasvavad ja konkurentsis võidavad need turuosalised, kes oskavad sellega kiiremini kohaneda“, jutustas J. Šablinskas.

Euroopa Liidus ja Ameerika Ühendriikides läbi viidud uuringud näitasid, et tervelt 47 % tarbijatest võtavad kauba soetamise otsuse vastu kohaletoomise kiiruse järgi: „Kuid see on alles algus, sest kauba tarnetempo peab muutuma veelgi kiiremaks. Uuringud näitavad, et peaaegu pooled ostjad soovivad kauba kätte saada 1 – 3 tunni jooksul“.

Tänapäeval annavad terves maailmas peaaegu pooled kaubandusettevõtted oma klientidele võimaluse saada kaup kätte ühe päevaga ning arvatakse, et lähiajal suureneb see arv kuni 65 protsendini: „Uuringud näitavad, et koguni 25 % ostjatest loobuvad ostust, kui nad ei näe kiirtarne võimalust. Ka meile helistavad mõnikord kliendid ja küsivad, kas nad ei tohiks ise sõita lattu oma tellitud kaubale järele, sest nad vajavad seda toodet võimalikult kiiresti“.

 

Investeerime ka edaspidi uuendustesse

Venipak juhi sõnul, selleks, et saadetis toimetataks kohale ühe päeva jooksul, on väga tähtis kullerite töö efektiivsus. Sel põhjusel investeerivad kiirsaadetiste teenistused kogu maailmas alati uuendustesse.

„Meie endi loodud üheks viimaseks uuenduslikuks tooteks, mida esitlesime esimestena maailmas ja mida hakkasime Leedu turul edukalt rakendama juba 2016. aastal, on Venipak Drive. See projekt põhineb crowdsourcing põhimõttel, mis seisneb selles, et konkreetsele saajale toimetavad saadetise kätte tavalised, kuid hoolikalt valitud inimesed, aga mitte kulleriteenistuse töötajad. Seda projekti arendame edukalt edasi „sama päeva tarne“ tarneteenuse teostamiseks.

„Kuigi tunneme ka ettevõtete seas taolisi suuri vajadusi, on siiski kauba samal päeval kohale toimetamine praegu rohkem levinud füüsiliste ostjate vahel, seepärast toovad kullerid kauba kohale sagedamini õhtuti, klientidele sobivamal ajal. Tänu Venipak Drive projektile saame kauba ostjatele kätte viia efektiivselt, kiiresti ja paindlikult. Sel moel saavad Venipaki teenuseid kasutavad ettevõtted konkurentide ees eelise. Sel aastal kavatseme selle projekti käiku lasta ka Lätis ja Eestis“, jutustas J. Šablinskas.

„Mõne aasta jooksul on Venipak Drive projektiga Leedus liitunud rohkem kui 150 inimest, kes toimetavad vähemalt üks kord nädalas saadetisi kätte naabritele või läheduses asuvatele asutustele. Sellest on meile eriti suur abi just pühade ajal, kui saadetiste hulk kasvab märgatavalt. Tänavu planeerime, et Venipak Drive projektis osalevate inimeste arv kasvab kahekordseks ja et see projekt käivitub edukalt ka siin, Eestis“, rääkis J. Šablinskas.